دیجیتال کالا

گوشی موبایل - دوربین دیجیتال - لب تاپ ...

دیجیتال کالا

گوشی موبایل - دوربین دیجیتال - لب تاپ ...

Sony VAIO C-220

  

تصاویر محصول

برای بررسی  به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

سونی خط تولید جدیدی را از نوت بوک‌های باریک راه انداخته است. این نوت بوک‌ها در پنج رنگ مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. نوت بوک سری C سونی آمیزه‌ای از طراحی، قدرت و نوآوری را ارائه کرده است.Vaio C در پنج رنگ سفید، صورتی، سبز چمنی، مشکی و دودی طراحی شده است. این نوت بوک سرعت خوبی دارد و عمر باتری آن نیز در حد قابل قبولی است. با این نوت بوک به راحتی می‌توانید از اجرای انواع بازی‌های کامپیوتری، شنیدن موسیقی یا تماشای فیلم‌های بلند لذت ببرید.
طراحی جالب و کم‌نظیر این نوت بوک وجهه خاصی به شما می‌بخشد. این شکل طراحی از نوع خاص و منحصر به فردی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. Vaio C تنها 5 پوند وزن دارد و از مدل‌های سبک به شمار می‌رود. قابلیت‌های بی‌ سیم 802.11a/b/g از امکانات خوب شبکه‌ای آن به شمار می‌رود. به این صورت که به راحتی می‌توانید ایمیل ارسال یا دریافت کنید، عکس‌های خود را به اشتراک بگذارید یا آن‌که با دوستان خود چت کنید.
با این نوت بوک یک سینمای خانوادگی کوچک نیز خواهید داشت. صفحه نمایش آن یک صفحه نمایش 13.3 اینچی است که به تکنولوژی XBRITE-ECO LCD برای ذخیره سازی انرژی و درایو DVD+/-R Double Layer/DVD+/-RW/-RAM مجهز است. کیفیت نمایشی DVD این نوت بوک عالی است. رنگ‌های آن بسیار خوب و درخشان هستند. با این نوت بوک به راحتی می‌توانید عکس‌های خود را ویرایش کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. ابزارهای چندرسانه‌ای خوب و کارآمدی در آن ارائه شده است که به کمک آن‌ها قادر خواهید بود از اطلاعات مورد نظرتان، عکس‌ها، فایل‌های موسیقی و ویدیویی فایل پشتیبان تهیه کنید. برای ایجاد DVD با نرم افزارهای DVgatePlus و Click to DVD کار می‌شود.
بارگزاری اطلاعات دیجیتال بر روی این نوت بوک کار بسیار ساده‌ای است. حتی می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید. برای مثال می‌توان به دانلود عکس از دوربین دیجیتال اشاره کرد. مثلا عکس‌ها را از روی کارت‌ حافظه Duo، Pro یا ExpressCard، پورت‌های i.LINK یا USB به نوت بوک خود انتقال دهید. بعد آن‌ها را به صورت آلبوم دسته‌بندی کنید یا آن‌که به صورت نمایش آهسته اسلاید نمایش دهید.
پردازش‌گر به کار رفته در Vaio C از نوع خوبی است. شما می‌توانید یا با پردازش‌گر Intel Celeron کار کنید یا آن‌که از پردازش‌گرهای Core 2 Duo بهره ببرید. صفحه نمایش این دستگاه یک صفحه نمایش 13.3 اینچی WXGA است. حافظه‌ اولیه‌ آن نیز 1 گیگابایت می‌باشد. دیگر آن‌که به شما امکان داده شده بین هاردهایی با ظرفیت 120-40 گیگابایت، هارد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

:: طراحی و شکل ظاهری
بدنه این نوت بوک پلاستیکی است، اما درب آن از آلیاژ منیزیم ساخته شده و نسبتا مقاومت بهتری دارد. درب این نوت بوک نیز طراحی خوبی دارد و جلوه خاصی به دستگاه بخشیده است. اما به بست محکمی که آن را محکم روی بدنه نگه دارد مجهز نیست. با این حال خیلی جای نگرانی وجود ندارد. درب این نوت بوک در حالت بسته بودن محکم روی بدنه می‌افتد. برای باز کردن آن باید با هر دو دست خود کار کنید. مکانیسم باز و بسته شدن Vaio C به علت تجهیز آن به لولاهای خوب و مناسب به شکل بسیار خوبی انجام می‌شود.
صفحه کلید Vaio C و پد لمسی آن طراحی خوبی دارد. صفحه کلید این نوت بوک نیز بسیار جالب و زیبا طراحی شده است. کلیدهای آن چیدمان خوبی دارند. این صفحه کلید از 86 کلید و 6 ردیف موازی تشکیل شده است. پد لمسی آن نیز اندازه مناسبی دارد و فوق العاده کارآمد است. کلیدهای موس نیز اندازه مناسبی دارند و به راحتی می‌توان با آنها کار کرد.
کلید روشن کردن دستگاه و کلید Wireless on/off در قسمت جلویی نوت بوک قرار گرفته‌اند. متاسفانه، این نوت بوک به دکمه‌های چندرسانه‌ای متعددی مجهز نیست.
از دیگر امکانات این نوت بوک می‌توان به پورت‌های متعددی اشاره کرد که در قسمت‌های مختلف آن قرار گرفته‌اند. در قسمت جلویی نوت بوک کلید Wireless on/off و شیار مخصوص کارت حافظه Pro دیده می‌شود. در قسمت پشتی آن پورت خاصی نیست. باتری نوت بوک تنها چیزی است که در این قسمت وجود دارد.
در سمت راست دستگاه نیز دو عدد پورت USB 2.0، FireWire 400، S-Video، خروجی مانیتور، هواکش، شیار مخصوص Kensington lock، مبدل برق و بلندگو قرار دارد.
در سمت چپ دستگاه نیز پورت مودم و Ehternet به همراه بلندگوی نوت بوک، مبدل میکروفون و هدفون و شیار مخصوص کارت حافظه ExpressCard 34 قرار گرفته است.
روی هم رفته می توان گفت که این نوت بوک به پورت ها خوب و کارآمدی مجهز است که چیدمان خوبی هم دارند. البته بهتر بود به جای دو عدد پورت USB 2.0، سه عدد پورت USB 2.0 در نظر گرفته می‌شد.
در جلوی این نوت بوک کارت خوان Memory Stick Duo قرار دارد. یک کارت خوان 5 کاره نیز برای خواندن کارت های SD/xD/MMC/MemoryStick در نظر گرفته شده است.
صفحه نمایش Vaio C یک صفحه نمایش 13.3 اینچی WXGA با رزولوشن 800×1280 پیکسلی است که زاویه دید خوبی را ارائه می‌کند. روی هم رفته می‌توان گفت که این صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد. نور پس زمینه آن نیز به شکل یکنواختی پخش می‌شود. به اندازه کافی درخشان است و رنگ‌ها را نیز بسیار خوب و شفاف پخش می‌کند.
متاسفانه یکی از نقاط ضعف این صفحه نمایش را می‌توان زاویه دید عمودی آن دانست که چندان عالی عمل نمی‌کند. طبیعی است اگر نتوانید صفحه نمایش را با زاویه دید چشم ها تنظیم کنید، ممکن است با اعوجاج رنگی و مشکلاتی از این دست مواجه شوید. زاویه دید افقی این نوت بوک بد نیست، اما عالی هم نیست.

:: صدا
صدای VAIO C به صورت استریو و از طریق بلندگوهایی که در سمت راست و چپ دستگاه قرار دارند پخش می‌شود. این بلندگوها بر روی لبه‌های دستگاه قرار دارند. البته از آن جایی که این بلندگوها در طرفین دستگاه قرار دارند، صدا به طور مستقیم به گوش نمی‌رسد. در صورتی که می خواستید صدایی با کیفیت بهتری داشته باشید می‌توانید با مبدل هدفون سمت چپ دستگاه کار کنید.

:: گرما و سر و صدا
نوت بوک VAIO C با 1.66 GHz Core 2 Duo کار می‌کند. قسمت تحتانی و سمت راست دستگاه ممکن است کمی گرم‌تر از معمول خود شود، اما میزان گرمای ایجاد شده آن قدر نیست که مشکلی ایجاد شود. به این صورت که به راحتی می‌توانید این نوت بوک را بر روی پاهای خود بگذارید و داغی آن آن قدر زیاد نیست.
فن دستگاه نیز در لبه سمت راست نوت بوک قرار دارد و نسبتا آرام و بی صدا کار می‌کند. طوری که برای شنیدن صدای آن باید گوش خود را به بدنه نوت بوک نزدیک کنید. بعضی کاربران دوست ندارند فن دستگاه در سمت راست قرار داشته باشد. چرا که در این صورت گرمای هدایت شده از نوت بوک به دست راست کاربر هدایت می‌شود که چندان خوشایند نیست.

:: عمر باتری
باتری به کار رفته در این نوت بوک یک باتری 6 سلولی است که بسته به نوع کاربری شما بین 4.5-3 ساعت عمر می‌کند. آزمایشی صورت گرفت که در آن قابلیت های وایرلس خاموش بودند، میزان درخشانی صفحه نمایش به نصف رسید، دستگاه برای مدتی معادل 2 ساعت بی کار بود و حدودا یک ساعت هم با برنامه Word تایپ شد، در این آزمایش، باتری برای مدتی معادل 3 ساعت عمر کرد. اما اگر بخواهید مدت زمان بیشتری کار کند پیشنهاد می‌شود یک باتری 9 سلولی تهیه کنید.

نوت بوک سونی مدل VAIO C به نرم افزارهای متعددی مجهز است. از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نرم افزار Click to DVD - Sony DVD Creation
• نرم افزار ویرایشی DVgate Plus - Sony Digital Video
• نسخه های آزمایشی انواع بازی های سونی (Bewitched, Jeopardy!, Da Vinci Code, Wheel of Fortune)
• برنامه DISCover My Games
• Microsoft Works 8.5
• Norton Internet Security 60-Day Trial
• Napster

روی هم رفته، نوت بوک سونی مدل VAIO C نوت بوک زیبایی است که تنوع رنگی خوبی دارد و بسیار خوش‌ساخت طراحی شده است. این نوت بوک به قابلیت‌ها و مشخصه‌های خوب و کارآمدی مجهز است. اما در عین حال، فاقد دوربین داخلی و OS X می‌باشد. اگر بخواهید با سیستم عامل های Windows XP یا Vista کار کنید، این نوت بوک مناسب شماست.

:: مشخصه‌های اصلی:

• صفحه نمایش 13.3 اینچی WXGA با رزولوشن 800×1280 پیکسل به همراه XBRITE-ECO
• بدنه‌ای در رنگ‌های مشکی، دودی، صورتی، سبز و سفید
• پردازش‌گر Intel Core 2 Duo T5500
• حافظه RAM : حداکثر حافظه 2 گیگابایت
• درایو اپتیکال multi-format/dual-layer DVD/CD burner
• مجهز به دو عدد پورت USB 2.0، یک عدد پورت FireWire 400، خروجی هدفون، ورودی میکروفون، مودم، 10/100 Ethernet
• قابلیت های بی سیم Tri-mode Wi-Fi (802.11a/b/g)
• کارت گرافیکی Intel Graphics Media Accelerator 950 (128 MB of shared RAM)
• سیستم عامل Windows XP Media Center Edition 2005
• ابعاد: 1.47×12.98×9.28 اینچ
• وزن: 5.1 پوند؛ با احتساب وزن باتری و آداپتور: 5.8 پوند

• ظاهر بسیار زیبا و جذاب
• پردازش‌گر سریع Core 2 Duo
• عملکرد خوب
• کیفیت ساخت عالی و استحکام زیاد
• قابلیت خواندن انواع کارت‌ها
• صفحه نمایش 13.3 اینچی
• سر و صدای کم هنگام کار
• صفحه کلید خوب
 
• نرم افزارهای متعدد
• زاویه دید عمودی صفحه نمایش می‌توانست کمی درخشان‌تر باشد
• تجهیز به تنها دو عدد پورت USB 2.0
• مبدل برق نسبتا بزرگ
• سرعت حافظه تنها 533MHz
    جدول مشخصات فنی
    مشخصات کلی نوت بوک
    نام نوت بوک Sony VAIO C-220
 سونی وایو سی 220
    نوع نوت بوک سبک وزن
    ساخت چین
    قیمت
    گارانتی
    پردازنده
    نوع پردازنده Core 2 Duo
    سرعت پردازنده 1.66 گیگابایت
    حافظه Cache 2 مگابایت
    مادربورد
    نوع تراشه
    سرعت Bus 667 مگاهرتز
    حافظه
    حافظه RAM 1024 مگابایت
    نوع حافظه RAM DDR2 SDRAM
    سرعت حافظه RAM
    حداکثر حافظه RAM قابل نصب
    هارد دیسک 160  گیگابایت
    مشخصات هارد دیسک 5400 RPM
    درایو نوری DVD/RW  
    صفحه نمایش
    اندازه صفحه نمایش 13.3 اینچ
    نوع صفحه نمایش XBrite
    نسبت صفحه نمایش WUXGA
    حداکثر رزولوشن 1280*800
    سایر مشخصات
    کارت گرافیکی Intel - 358 MB
    مودم دارد  56k
    کارت شبکه (LAN) دارد  10/100
    شبکه بی سیم (WLAN) دارد  
    WiFi دارد
    iLink ندارد
    بلوتوث ندارد
    کارت خوان (Memory Reader) ندارد
    وب کم ندارد
    باتری Li-Ion
    مدت کارکرد باتری
    باتری دوم No
    وزن 2.2 کیلوگرم
    ابعاد
    سیستم عامل Microsoft Windows Vista
    سایر امکانات
    وسایل جانبی انتخابی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد